magazin
A 2004-ben alakult Speak Easy Project alapvetően reklámokat, tévéműsorokat, játék- és dokumentumfilmeket gyárt, de szervizmunkákat is végez…
továbbmagazin
A forgatókönyv-fejlesztés lezárult, felejtse el! Vagy van még remény? Négy olyan filmtervet mutatunk be, ahol a nyilvánosan elérhető információ…
továbbhír
A Trieszt Filmfesztivál keretében zajló When East Meets koprodukciós fórumon versenyez Kovács István filmterve, Ostrom című Diák Oscar-nyertes…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében ismét négy alkotóval beszélgetünk Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező osztályából, akik 2015 és 2018…
továbbhír
Január 22-én, a Magyar Kultúra Napján a Színház- és Filmművészeti Egyetem egy hétre nyilvánossá teszi a Diák Oscar-jelölt- és nyertes kisfilmjeit.
továbbmagazin
Ötventől kezdtük el visszaszámolni azokat a kisfilmeket, amelyek az elmúlt tíz évben a leginkább velünk maradtak. Listánk második felében van Diák…
továbbhír
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen készített, Ostrom című diplomafilm újabb rangos nemzetközi elismerésben részesült. Kovács István rendező…
továbbdosszié
Az 54. Karlovy Vary Filmfesztiválon Kovács István, a diák-Oscar díjas Ostrom rendezője fiatal európai tehetségek közt szerepel, a Midpoint Feature…
továbbmagazin
Június 28-án kezdetét veszi az 54. Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztivál. Elmerültünk a programban, és összeszedtünk néhány alkotást, amelyet…
továbbhír
A Cannes-i Reklámfesztiválon díjazta a nemzetközi szakma a legtehetségesebb fiatalokat, a legjobb diplomafilmet illető Young Director Award-ot…
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéAce Ventura / Ace Ventura